söndag 1 april 2012

Långpass i blåst och hagel

Idag tänkte jag köra långpass. Direkt jag stack iväg så kände jag att formen inte  var på topp. Jag hade motvind varje varv på Risselåsvägen. Mellan 6-7km var det lite lätt hagel och mellan 12-14km så var det jättemycket hagel, när det var som värst och jag knappt kunde se så mötte jag klubbkompisen M som också var ute och sprang. Jag mötte också några andra jag kände, en klasskompis, en slöjdlärare och min barndomskompis. 


Redan på det andra varvet började det kännas riktigt segt men jag bestämde mig ändå för att fullfölja med det sista varvet också. 


Vid 14km skulle jag få vatten och fruktsoppa av mamma precis som jag fick vid 7km, men hon var inte där så jag sprang vidare. När jag hade hunnit 100m så ropade hon åt mig. Soppan hade blåst iväg så hon hade varit tvungen att fixa nytt. Men hur som helst så fick jag ju min fruktsoppa. 


Jag kände att det gick segare för varje kilometer. Och som vanligt så blev jag jättetrött i slutet tråkigt nog, så jag fick växla med gång de sista 4 kilometrarna. Tiden blev ju hemsk (02.25.15) men skitsamma, jag klarade halvmara distansen och det får jag vara nöjd med. Dessutom måste jag få skylla lite på vädret!


2 kommentarer: