torsdag 12 april 2012

15-årsdagen firades med terränglöpning

Stack ut och sprang en runda med mitt nya vätskebälte som jag fick av mamma, Kicki och Quando när de uppvaktade mig på morgonen. Jag hade en flaska med vatten och en med sportdryck som jag fått av mamma. 

Jag sprang runt lite i skogen. Jag trodde grusvägen skulle vara framme men det var fortfarande en massa snö där. Så jag sprang lite på skoterspåren och lite "trail". Det var väldigt kul! Jag filmade lite samtidigt. Energidrycken funkade verkligen, jag blev väldigt pigg i slutet. Tiden blev 46.11 på den 6,83km långa runda, alltså 6.46 tempo.

Mycket mysig dimma och perfekt temperatur. Jättehärligt! 

Dagen började med att mamma, Kicki och Quando kom in och sjöng "Ja må han leva" för mig. Sedan öppnade jag mina paket (med lite hjälp av Quando) och fick tårta på sängen. Det var skoj! 

Efter löpningen så kom momma och uppvaktade mig, sen kom min brorsa D och hans arbetskollega, sen kom farmor och farfar och sen kom två av mina kusiner , J och E och deras föräldrar G och H. Det var en rolig dag. 

Några av presenterna jag fick var: Vätskebälte, powerade energidricka, dextrosol, saltgurka, russin, sportT-shirt, sportshorts och badbyxor av mamma, akvarellfärg och målardukar av Kicki, fin T-shirt och fina långshorts av momma. GTA4 till PS3 av brorsan, 500:- Sportringenpresentkort av farmor och farfar (man får tydligen dyrare presenter när man fyller 15..), Vätskebälte, Vitargogel och Vitargosportdryck, fint handgjort kort av kusinerna med föräldrar. 

Det blev fullt ös hela dagen med en massa fikande och Mario Kart spelande framför Wii:et. 

Det blev en toppendag!





6 kommentarer:

  1. Jösses, vad snö ni har kvar?!
    Här är det tomt för längesen. (Förutom det lilla som kom för en vecka sen men smälte på en dag igen).

    Terräng lät kul. Åh, jag måste ge mig ut i skogen. I helgen kanske! :-D

    Grattis förresten! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ganska mycket snö kvar här, men jag skulle helst vilja att det töade bort!

      Ja, det var roligt! Förutom att jag blev väldigt blöt om fötterna, ett exempel är på det finns på den andra videon där jag ramlade, haha!

      Tack så mycket!

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen!
    Bra presenter!
    Bra pass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja, det var väldigt fina presenter!
      Helt nöjd med passet, väldigt härligt!

      Radera