tisdag 3 april 2012

PB på 4,11 kilometers rundan

Tänkte slå personbästat på rundan "Lillvarvet runt" idag. 


Gick ut snabbt, för snabbt trodde jag så jag bara väntade på att jag skulle bli trött. Men det blev jag ju aldrig så jag fortsatte att ösa på. 


Vid några ställen på Ramselevägen och BäBävägen fick jag stanna till lite efter krämpor i bröstkorgen. Jag blev lite rädd men det berodde nog bara på nå nerver eller annat magproblem. Men jag kunde fortsätta i högt tempo hur lätt som helst! 


Jag slog personbästat stort och jag gav inte ens allt. Förra personbästat var 20.05 och nu fick jag tiden 19.31. Detta bådar gott inför Vattudalsloppets 5-kilometer den 12:e Maj! Helt underbart!







8 kommentarer:

  1. Kanonbra!!
    Men vad rädd om dig. Bröstkramp låter inget bra... :-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Nä det låter inte bra, men det har hänt förut och det verkar inte vara något allvarligt. Kände att det borrade lite i magen på mig samtidigt så det har nog med det att göra.

      Radera
    2. Försök att andas djupt ner i magen. Jag har fått tipset, efter att jag ofta får ont på höger sida under revbenen. (Diafragman?). Det kan ofta bero på att man andas fort och för ytligt.

      Radera
  2. Ramsele fick mig att hajja till... Bor du där uppe?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor 6 mil utanför Ramsele, i Strömsund, hur så?

      Radera
    2. Min pappa kommer därifrån :-)

      Radera
    3. Jaså, haha min pappa kommer också från Ramsele faktiskt!

      Radera
  3. Häftigt!
    Världen är bra liten iaf :-)

    SvaraRadera