måndag 9 april 2012

Snabbdistans på sista träningslägersdagen

Idag var det den sista träningsdagen på jogg.ses virtuella påskträningsläger av elitlöparen Oskar Käck. Idag stod det kvalitetsträning på schemat, alltså kort-/lång-/backintervall, fartlek, tempo eller snabbdistans. Så jag bestämde mig för att sticka ut på en snabbdistans på min drygt 4km långa runda som går runt lägdorna. 


Det var mulet och blåsigt idag. Jag stack ut ganska så fort. Benen kändes lite tunga efter all löpning den sista tiden. Men efter ett tag gick det bättre. När jag kom ut på Ramselevägen så fick jag kämpa mot en tuff motvind ett bra tag.  Det gick ganska sakta ett tag, över 5.00 tempo.. 


Väl ute på BäBävägen så sprang jag om två personer och en hund och helt plötsligt började hunden jaga mig, jag blev lite halvskrajj men den vände direkt sen när dom ropade på honom. 


På Risselåsvägen så fick jag medvind igen så då kunde jag börja kuta på lite fortare igen och kom sedan in på en fin tid. Tiden blev 19.49 och distansen 4,07km, alltså 4.52 tempo. Inte så långt ifrån personbästat så jag är riktigt nöjd. Nu tar jag nog några vilodagar tror jag.


Träningslägret resulterade i 37,38 löpta kilometer!

4 kommentarer: