lördag 7 april 2012

Morgonjogg

Enligt jogg.ses virtuella tränningsläger så skulle det bli morgonjogg idag. Så jag stack ut strax efter nio för att köra ett varv på VLDKs marathonbana (fast åt motsatt riktning). 

Började lugnt, kände att benen var lite trötta efter gårdagens långpass. Men efter ett tag så gick det över och då flöt löpningen bara på sådär härligt igen. 

Efter ungefär 2km så mötte jag klubben som var ute på lördagslöpning. Det var tre grabbar, M bl.a. Tog det lugnt, det gick lätt idag också. Utanför våran stuga så videobloggade jag lite. 

Sista kilometern höll jag ett 5.04 tempo. Jag kom hem ganska så pigg. Vilken härlig känsla det är när man börjar kunna hålla ett någolunda högt tempo utan att bli särskilt trött.


4 kommentarer:

  1. Ja, när den känslan infinner sig är det härligt! :-)

    SvaraRadera
  2. Kul med lite film :-)
    Försökte kolla vad du hade på fötterna men...:-)
    Märks att jag är ute efter nya pjuck ;-)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara lite krångligt att ladda upp filmerna på datorn.. Jag har ett par Asics Duomax. Dom har en hög hålfot vilket passar mina fötter perfekt! Tacktack!

      Radera