måndag 23 april 2012

Rådjursbesök på löprunda

Idag beslutade jag mig för att sticka ut på en runda runt berget. Jag sprang iväg i ett hyfsat tempo i början innan jag kom till den långa och branta Limbergsbacken. Där fick jag sänka tempot drastiskt som vanligt men backen gick ändå hyfsat bra, lättare än vanligt. Väl uppe på övre Risselås så sprang jag på i ett behagligt och lugnt tempo. 


Efter 4,2km så sprang tre rådjur över vägen ungefär 10 meter framför mig. Det var jättehäftigt fast jag blev lite chockad. Jag stannade ett tag och glodde på ett av rådjuren, han glodde tillbaka innan han sprang iväg in i skogen. Det var riktigt häftigt! 


Resten av rundan kändes bra, jag höll ett hyfsat tempo men var inte särskilt trött. Det blev en ganska fin löptur även fast det var grått och mulet. Tiden blev 37.13 och distansen 6,41km, 5.49 min/km alltså!

2 kommentarer:

  1. Ja, rådjur är lite smått puckade... Hihi!
    Vill du se klövdjur är du välkommen. Vår hund har jagat iväg hjortar 3 dagar av 7 från tomten i förra veckan. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är dom! Jaså, om vår hund Quando skulle stöta på ett rådjur så skulle det nog vara Quando som blev jagad!

      Radera