torsdag 19 april 2012

Fotbollsträning och nerjogg

Årets första fotbollsträning avverkades i måndags klockan 18.00. Det gick lite halvkasst i början men sen blev det bara bättre och bättre, så träningen får godkänt. 


Igår så kom släkten på besök. Både jag och Kicki blev gratulerad av kusinen LÅ, AK, LK och EK. Kicki blev även gratulerad av TÅ och AÅ. Jag fick ett par löparstrumpor, schampoo och deo, bra presenter och trevligt sällskap. Nu sitter jag och funderar på om jag ska starta en till blogg här på "blogspot" som handlar om min vardag, för jag antar att de som läser den här bloggen mest vill läsa om löpning? 


Idag var jag på årets andra fotbollsträning och idag gick det betydligt bättre. Det mesta gick bra förutom hörnorna jag slog, dom blev värdelösa. Men en lyckad träning helt klart. 


Efter fotbollsträningen drog jag ut på en nerjogg runt lägdorna, 4,08km som avverkades på tiden 24.29. Lite motvind på Ramselevägen men det gjorde ingenting eftersom jag höll ett lågt tempo. En riktigt härlig lugn runda, skönt att det börjar bli lite varmare också. Skulle tro att temperaturen låg kring 5 grader, så det går framåt. Jag längtar verkligen tills sommaren när man kan springa i shorts och T-shirt i varmt och soligt väder!

4 kommentarer:

  1. Jag skriver mest om löpning men annat slinker ju oxå in.
    Man är ju mer än bara löpare :-)

    SvaraRadera
  2. Startar du en blogg till kommer du snart att se att vardagen är löpning :-) Ha förtröstan med vädret, jag sitter i Västergötland och tittar på snön som faller....

    Ha det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske det.
      Stackare, snö är ju hemskt!

      Radera