fredag 6 april 2012

Snabbt långpass

Hade inte bestämt mig om jag skulle springa 12km eller 19km idag. Det skulle dagsformen få avgöra. Den första kilometerna snöade det lite, men det gick över snabbt. Det gick väldigt lätt idag kände jag, så jag höll ett snabbt tempo. 


När jag hade vänt vid Ulriksfors och kom ut på Ramselevägen så fick jag en tuff motvind och började frysa om fingrarna (Jag kanske borde tagit på mig ett par handskar). Efter drygt 8km så tog jag upp mobilen och videobloggade lite för första gången i mitt liv! Det gick bra. 


När jag sedan kom upp på Parkgatan så sprang jag förbi farfar. Sedan när jag kom ut på Risselåsvägen igen så gick det väldigt lätt igen. Jag mötte min gamla fritidskompis MM utanför Maskin o Motor. 


Men när jag kom till Industrivägen så fick jag motvind igen. När jag kom ut på Ramselevägen för sista gången så började det storma och bli mulet, i samma ögonblick börjde det hagla! Då var det verkligen tufft att ta sig framåt, men det gick ju bra det också. 


Uppe på Parkgatan igen så träffade jag på både farmor och farfar, dom skulle upp till stugan och fira påsk. Även den allra sista biten på rundan gick hur lätt som helst. Jag nästan svävade fram idag, vilken bra form jag är i! 


Och eftersom jag valde att springa långpass så tänkte jag ställa upp i Påskträningslägret som elitlöparen Oskar Käck har fixat på jogg.se. Man kan springa det överallt i hela Sverige. På fredag är det långpass, på lördag morgonpass, på söndag, valfritt och på måndag kvalitetspass. Alla som genomför det har chansen att vinna priser!


Tiden blev 01.51.28 på den 19,49km långa rundan, dvs 5.43 tempo.




2 kommentarer:

  1. Vilken härlig omgivning. Vackert vid sjön!
    Det är detta som är så härligt med löpning, man får göra det bästa som finns, i underbar natur, i alla väderförhållanden!
    Bra pass! Du är stark!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var jättehärligt och kul! Verkligen en fin dag! Tack så mycket, jag känner verkligen att jag är inne i ett bra flyt nu.

    SvaraRadera