söndag 8 april 2012

Personbästa på rundan "Runt berget"

Enligt jogg.ses virtuella tränningsläger så var det valfritt idag. Då bestämde jag mig för att köra en löprunda runt berget. 


Allt gick jättelätt och fint. Till och med den 1km långa branta Limbergsbacken gick ganska bra. När jag hade kommit upp på berget så tog jag några bilder innan jag sprang vidare ganska lugnt. 


När jag kom till skidstugan och det började gå nedför så ökade jag och sprang under 5.00 tempo, den snabbaste kilometern gick på 4.53. Och det var inte särskilt ansträngande heller. När det började plana ut igen på Risselåsvägen så sänkte jag tempot till strax ovanför 5:00 tempo. 


Det var inte särskilt ansträngande men rundan gick ganska fort ändå. Tiden blev 35.59 och distansen 6,39km, alltså 5.38 tempo. Det blev personbästa på den här rundan! Nöjd som tusan, löpningen känns gå jättebra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar