lördag 25 augusti 2012

12,49km cykel

Idag blev det en cykeltur med mammas damcykel. Jag cyklade upp på berget via grusvägen, sedan ner Limbergsbacken, upp vid Hallvikens radio och TV, ner förbi kommunhuset och Apoteket, genom torget, ner till Frasses väg via lilla fontänen, upp vid Wikströms, höger vid Ramselevägen, Industrin och upp på Risselåsvägen igen för att köra den sista biten.

Det var en ganska skön runda. Det duggregnade vissa partier men var ändå härligt. Uppförsbackarna på berget var dock väldigt jobbiga som vanligt, men det var ju desto härligare att få susa nerför Limbergsbacken sen. Jag kände mig lite småseg eftersom jag har någon skit i kroppen, men jag körde på så gott jag kunde ändå. 

Distansen blev 12,49km, tiden 46.37min och tempot 16.08km/h. 

Nu ska jag se på damernas Triathlon på TV! Det ska bli spännande, vi har ju en bra svenska med, Lisa Norden. Kul att det går i Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar