söndag 12 augusti 2012

Sundsvall

För några timmar sedan kom jag hem från Sundsvall. Vi åkte  dit på lördagsmorgonen efter ett litet fikastopp på OK i Ramsele, vi kom till Birsta City ungefär klockan ett. Vi kikade runt där ett tag men köpte inget. 

Efter det så åkte vi till Norrport Arena. Pappa snackade en stund med en tant om parkeringsautomaten innan vi gick in i arenan. Pappa snackade lite med en kille om våra sittplatser. Det visade sig att vi skulle flytta in oss innanför några tjejer och en kille.Vi satt i mitten av planen, bredvid spelarutgången. Det var en spännande match. Johan Eklund nickade in ett mål i första halvlek så vi hade en ledning i pausen. 

Vi gick in till fiket och köpte popcorn, dricka och korv. Och gissa vem som stog precis bredvid mig i kön?! Jo, Max Friberg, en grym hockeyspelare som spelar i Timrå IK och som var otroligt bra i Junior-VM. Så det var ju häftigt. Han hade en kompis med sig också. Max frågade honom, "Do you want something?", så jag antar att han hade en utländsk kompis. 

Sedan gick vi ut och satt oss igen och fick se fortsatt bra fotboll. Vi fick se inhopparen Daniel Sliper göra sitt första mål för i år, han touchade in bollen vid den bortre stolpen. Matchen slutade 2-0. Mina favoritspelare var Johan Eklund och islänningen Ari Skulason. Ari tjuvknuffades lite och så men han var bra på att styra upp spelet på mittfältet. 

Sedan åkte vi och checkade in på Scandic Hotell Nord. Vårat rum var på bottenplan och våran utsikt bestod av ett fult hus. Det fanns bara en säng och en bäddsoffa (så jag och pappa fick ta bäddsoffan). Men det var helt okej ändå. Vi kikade runt lite och köpte lite chips, Gott o Blandat, Caffe Latte mm. Det fanns Simbassäng och bastu där men det använde vi inte. Vi käkade middag där, det blev tacobuffè, samma som vi åt till lunch på Birsta. Sedan gick vi till rummet och såg på Sommarkrysset, Crocodile Dundee och facebook innan vi la oss och sov. Vi la oss ungefär elva och jag somnade kanske tolv. 

Sedan klev vi upp strax efter sju. Då gick vi ner och åt buffèfrukost, vi åt prinskorv, yoghurt, smörgås med pålägg och grönsaker, äggröra mm. Det var gott! Sedan blev det en liten dusch innan vi gjorde oss i ordning, checkade ut och åkte till Birsta. 

Vi var där halv tio. Men de öppnade inte förrän klockan tio så vi fick vänta i en halvtimme. Då passade jag på att ta en alvedon pga min huvudvärk. Jag var ju lite förkyld. Vi var den andra faniljen som gick in där. I början var det ganska tomt där men det kom mer och mer folk hela tiden. På Birsta handlade vi och åt. Vi åt på McDonalds, jag åt McNuggets och dom andra cheesburgare. Vi gick runt i några timmar. Kicki köpte en massa kläder, en CD-skiva mm, pappa köpte lite kläder, själv köpte jag en snygg T-shirt och ett PS3-spel som handlar om OS i London. Det var kul. 

Jag tror att vi stack iväg hemöver strax innan två på eftermiddagen och var hemma drygt tre timmar senare. Vi gjorde även ett stopp på OK i Ramsele, där köpte vi glass, kaffe och choklad. 

När vi kom hem så kikade jag på handbollsfinalen mellan Sverige och Frankrike. Tråkigt nog så vann Frankrike guldet med ett måls marginal. 

Helgen har varit jätterolig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar