onsdag 8 augusti 2012

Storsjöbadet

Idag har vi varit på Storsjöbadet, jag, mamma och Kicki. Vi har simmat runt där, badat bubbelpool, hoppat trampolin osv. Jag åkte även en av tunnelrutchkanorna för första gången, den stora gröna, den var jättekul, jag åkte ofta med Kicki och ibland med mamma. Jag har inte åkt den tidigare pga min cellskräck. 

Jag simmade också på den 25m långa simbassängen, 2 gånger, en gång halv tolv och en gång klockan två. Den första gången simmade jag själv 250m (det var den simturen jag reggade på det här passet). Då simmade jag bröstsim under vattnet med mina nya simglasögon som jag köpte där. Det var skönt! 

Den andra gången simmade jag 50m lugnt bröstsim ovanför vattnet med mamma, det var också härligt. 

Vi åt både lunch och middag där. Till lunch åt jag hamburgare och strips, mamma och Kicki åt lövbit och strips. Till middag åt alla kycklingbitar med strips och currysås, det var jättegottt! 

Det var en jätterolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar