fredag 17 augusti 2012

Långt och tufft cykelpass

Idag blev det ett långt cykelpass med mammas damcykel. Jag cyklade längst bort i Risselås, sedan var jag ner och vände längst bort i Vågdalen, sedan cyklade jag upp till Övre Risselås via grusvägen, nerför Limbergsbacken, förbi Luggen och Ö-bua, ner till höger om kyrkan, upp vid Wikströms väg och sedan Ramselevägen ner till sjön. 

Jag körde på i ett hyfsat tempo hela vägen ner till Vågdalen. Och precis innan jag skulle vände så hörde jag något som prasslade i skogen. Jag kollade och såg något orangebrunt fara omkring i skogen. Jag trodde att det var en björn så det gick väldigt snabbt hemöver när jag hade vänt. Det kan förstås varit något annat som en människa eller något annat djur, men det kan mycket väl ha varit en björn! 

Jag drack lite och förberedde mig för de tuffa uppförsbackarna på Övre Risselås grusväg. Uppförsbackarna var otroligt jobbiga. Jag fick slita hårt men efter kanske en kvart så var jag uppe. 

Då väntade Limbergsbacken, den var härlig att glida nerför. Sedan var det bara att trampa på den sista biten. Efter det blev det lite badning i sjön.

Det blev ett grymt bra pass! Distansen blev 25,11km, tiden 1.26.23h och tempot 17.44min/km. Jag är en bra gissare, jag tipppade på att tiden skulle bli 1.30.00h!




2 kommentarer:

  1. Bra tid!
    Det behöver inte ens vara något farligt djur... Jag mötte en hjorthanne i skogen en gång. Stora horn hade han. Inte gjorde det honom modigare... Han sprang iväg rädd som bara den! Jag sprang (nog ännu räddare) åt motsatt håll... Haha! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Nä, precis. Det kunde ju ha varit ett rådjur eller liknande..

      Radera