söndag 5 augusti 2012

Härlig simning och cykling

Jag värmde upp med cykling till utebadet. Sedan simmade jag samma distans som förra gången, 1500m bröstsim. Denna gång med målsättning att klara det under 50 minuter. Det var skönt både i luften och i vattnet. Det var 20 grader i luften och jag skulle gissa på att det var ca 25 grader i vattnet. Det var mest bara jag och några norskar där, annars var det ganska tomt. I slutet kändes det som om jag låg lite efter så då fick jag öka ganska rejält, det var ganska ansträngande. 

Men jag stoppade klockan med glädje, det stod 49.18 på den, jag klarade det under 50 minuter. Det var härligt, nästa gång blir målet kanske att komma under 48 minuter. Men nu var jag tvungen att skynda mig att duscha och byta om innan de stängde. Sedan cyklade jag hem lite halvfrusen (även fast det var varmt). 

Simning är roligt, jag ska fortsätta med det även till vintern!

Lite siffror:
Cykling: 3,2km, 12.14min, 15,68km/h
Simning: 1500m, 49.18min, 3.17min/100m
Cykling: 3,17km, 10.32min, 18,07km/h

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du har "fastnat" lite för simningen. Det är bra rehab-träning! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt. Och det sliter ju inte direkt på kroppen heller!

      Radera