måndag 2 juli 2012

Testrunda

Idag har jag, mamma och Quando varit nere vid sjön. Vi sjösatte båten och rodde en sväng, men det började duggregna så vi var inte ute så länge. 

Efter det snörade jag på mig löpardojjerna och gav mig ut på en lätt joggingtur för att testa knäna. Jag sprang hem från sjön via BäBävägen. Direkt jag stack iväg så började det ösa ner regn men det lugnade ner sig efter ett tag. Det kändes väldigt ovant att springa i början. Knäna kändes bra ända till BäBävägen, men de sista 600 meterna hade jag lite ont i det vänstra. 

Jag vill så gjärna vara bra i knäna tills den 14:e så jag kan vara med på Bäverloppet (10km) men jag är osäker på om det kommer att gå. Knäna känns hyfsade, men inte 100%.

Distansen blev 1,53km, tiden 09.46 och tempot 6.23min/km.



Efter löppasset blev det lite styrketräning i form av situps, armhävningar och plankan.

2 kommentarer:

  1. Vad synd att det inte känns bra... :-(

    Vet du fortfarande inte varför du har ont i knäna? Eller kör du bara löpvila som rehab?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att jag överansträngde mig i våras och skadade nåt ligament eller liknande. Därför kör jag löpvila som rehab. Jag vet folk som har varit skadade i flera månader med sina knän, hoppas inte det är så för mig!

      Radera