torsdag 26 juli 2012

Kvällslöpning

Ikväll blev det en löptur runt lägdorna (Parkg. först). Ikväll sken solen och det var 18 grader varmt. Jag började lugnt pga att knäna fortfarande inte var helt bra. 

Men det kändes bara bättre och bättre hela tiden och efter ungefär 2km så var knäproblemen borta! Då kunde jag öka farten lite och få upp lite flås istället för att bara "slöspringa". Så det var härligt, det var en fin kväll och skönt väder. 

Eftersom det verkar ta en par kilometer innan knäna vänjer sig och känns bra så kanske jag borde börja mina pass med lite uppvärmning? Som en par kilometer cykling kanske? Då kanske det känns bättre när man springer! 

Men eftersom inte knäna är helt bra än så ska mamma beställa hem lite "Zon gel" som jag ska testa. Hoppas det hjälper! 

Men hur som helst så kändes den största delen av passet bra. 

Distansen blev 4,09km, tiden 23.15min och tempot 5.41min/km.

7 kommentarer:

  1. alltid viktigt att värma upp innan :) (även om jag själv är kass på de :P )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har märkt det. Hur hittade du hit förresten?

      Radera
  2. Härligt att d går åt rätt håll!

    SvaraRadera
  3. Akta så du inte använder antiinflammatoriskt eller smärtstillande så du inte känner av det onda. Det kan bli värre när du inte känner av kroppens signaler.

    Men håller tummarna! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men om jag undviker att smörja på "gelen" på knäna innan mina träningspass så ska det nog gå bra! Den värkar nog inte mer än 4-5 timmar.

      Radera