tisdag 17 juli 2012

Långsamt pass med hög stegfrekvens

Det blev ett löppass idag. Idag sprang jag fram och tillbaka till korsningen längst bort i Risselås. Jag gick ut i shorts och t-shirt men märkte snart att det skulle bli för kallt så jag tog löparjackan också. Det blåste och var bara 14 grader! 

Men tillsist stack jag iväg. Jag körde långsamt med hög stegfrekvens för att skona mina knän. Knäna kändes sådär som vanligt men det gick hyfsat ändå. 

När jag vänt och sprang i nedförsbacken så märkte jag vad solen sken på mig, det var härligt. 

Distansen blev 3,63km, tiden 23.10min och tempot 6.23. 

Imorgon blir det nog lite styrketräning, bl.a "Raka sidoliggande benlyft" efter att jag fått tips av en av mina bloggläsare, den övningen ska förhoppningsvis hjälpa mina knän.






6 kommentarer:

  1. Tänk att man måste sätta på sig en jacka i juli!
    Vad är detta för sommar?

    Trök att knät inte vill vara snällt :-/
    Hoppas det snart är helt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här uppe så har vi bara haft typ 3-4 dagar som har varit riktigt soliga i sommar..

      Jag hoppas också att knäna snart är bra. Jag har ett 10km lop som jag vill springa om ca en månad men jag vet inte om jag har möjlighet till det..

      Radera
  2. Jag har inte följt ditt knä problem. Så vart sitter smärtan/skadan i knät? Klart du ska få springa 10km. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns inuti knäna, mer än så är svårt att förklara.

      Ja, jag hoppas jag kan vara med på loppet!

      Radera
  3. Håller tummarna på att du kan vara med på loppet.
    Men lyssna på kroppen. Bättre att ta det lugnt än att chansa och riskera att det blir värre. (Borde lyssna på mig själv...) Haha! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yep, jag ska lyssna på kroppen. Hoppas att den är bra till dess!

      Radera