tisdag 31 juli 2012

Ipren Gel och lite löpning

Idag har jag fått hem Ipren Gel som jag smörjde på tidigare idag. Hoppas den hjälper! 

Några timmar senare bestämde jag mig för att köra ett löppass. Men jag började med 2,5km cykel med syrran som uppvärmning. Det regnade hela cykelturen men jag tyckte det var skönt. 

När jag kommit tillbaka och skulle börja löpturen så var vädret bättre, men det var fortfarande lite duggregn. Dock så slutade det efter ett tag. Jag kollade inte på klockan förrens efter 1km. Då blev jag lite chockad att den första kilometern hade gått på 5.06. Jag hade tippat på 5.50. Jag fortsatte lugnare. Knäna kändes sådär som vanligt men efter 2km så kändes det bättre. 

Det var tungt idag. Uppladdningen har varit väldigt dålig, dataspelande och chipsätning, haha! Men det gick ju det också. Distansen blev 4,2km, tiden 22.59min och tempot 5.28min/km. 

Nu sitter jag och funderar om jag ska simma på utebadet någon dag framöver, eller kanske ta en lång cykeltur. Nä, nu smörjer jag på en till omgång Ipren Gel på knäna.


6 kommentarer:

  1. sv: men lr hur, så sjuukt gott!!

    Var försiktig med knäna, börja långsamt med löpningen och känn efter innan du börjar ta i.. Inte bra att börja så hårt. Om jag förstått det rätt så är du inte så gammal? så din kropp utvecklas fortfarande, knäproblem är vanligt i yngre åldrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag försöker att ta det lugnt och köra lite alternativ träning. Men jag börjar ju undra när det hade tänkt att gå över. Jag har haft det i 3 månader nu!

      Radera
    2. Risken är väl att det inte går över så länge du "testar" att springa.
      Har du kollat med någon som är kunnig. Läkare, naprapat? Fått råd och tips och kanske rehab-övningar?

      Ta hand om dig!

      Radera
    3. Ja, mamma är distriktsköterska så hon är ganska kunnig. Hon tror på gelen, så vi får se.

      Radera
  2. Låter som du börjar få lite ordning på knät.
    Fortsätt gå långsamt fram.
    Lyssna på kroppen.
    Du är nog snart igång som vanligt igen!
    Passet såg riktigt fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yep, det ska nog gå bra.

      Jag kör väl 1-2 löppass i veckan plus lite alternativ träning så ska det nog ordna upp sig.

      Radera