fredag 6 juli 2012

Ett varv förbi "Dunder"

Jag tog och sprang en runda idag. Jag sprang en sväng på byn och sedan en sväng förbi Dundermarknaden. Det var mycket folk ute (såklart, det är ju Dundermarknaden). Det var soligt och fint, jag skulle tippa på att det var ca 23 grader.

Många var ganska fulla så jag fick både positiva och negativa kommentarer. En negativ kommentar var: "Haha, kolla löpstilen!" Men det fanns ju som tur var vissa som hejade på mig också. Det var några "huliganer" som körde förbi mig med deras bil och vinkade som galningar flera gånger.. 

Hur som helst, knäna kändes bättre än väntat. Jag hade lite småkänningar men inget som störde löpningen, jag kunde springa på i ett ganska bra tempo. Det blev en härlig runda! Distansen blev 3,72km, tiden 19.58 varav snittempot 5.22min/km. 

Jag har nu efter löpturen haft några känningar i knäna. Men det känns mycket bättre nu än på förra löppasset så nu ska jag mjukstarta med kanske två korta löppass i veckan ett tag. 

Imorgon går jag nog på Dundermarknaden en sväng och sedan kanske jag går på utebadet och simmar några längder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar