tisdag 26 juni 2012

Barfotalöpning på gräs nere vid sjön

Jag känner att knäna börjar bli bättre så jag beslutade mig för att springa lite lugnt barfota på gräsmattan nere vid sjön. Det var soligt och blåsigt, jag tog på mig solglajjerna. Jag sprang på en varvbana som gick runt stugorna och den stora björken vid sanden. Jag tror jag sprang cirka 25 varv. Delvis med våran lilla hund Quando bak i hälarna. 

Jag tog det väldigt lugnt för att känna efter hur det kändes. Knäna kändes bra men jag stannade ändå efter drygt 2km för att inte riskera något. 

Jag ska fortsätta att ta det lugnt ett tag men ändå springa lite barfota på gräsmattan. Jag hade några pyttekänningar i knäna efteråt men absolut inte så det gjorde ont. Skönt att jag är på bättringsvägen! 

Distansen blev 2,05km, tiden 15.17min och tempot 7.27min/km.

2 kommentarer:

  1. Bra att du tar det lugnt. :-)
    Lyssna på kroppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har fått lära mig att ta det lugnt..

      Radera