söndag 10 juni 2012

Ont i knäna på dagens runda på Rotnäset

Idag tänkte jag springa ett varv på Rotnäset, mamma skjutsade ner mig dit. Väl där så stretchade jag, fixade löparklockan och gav mig iväg. 

Men det gick inte som jag tänkt mig. Jag har nu under en längre tid haft problem med mina knän, och idag gjorde det extra ont. Jag försökte njuta av den fina naturen men idag var det inte kul. Det gjorde ont på insidan av båda knäna. 

Några barn gömde sig bakom en sten och smygkikade på mig. "Tjena", sa jag och avslöjade dom. 

Efter rundan skrev jag in mitt namn i SportRingenBoken, nu har jag alltså chans att vinna ett presentkort hos dom. Sedan hämtade pappa och Kicki upp mig. 

Jag vet att jag har sagt att jag ska ha uppehåll från löpningen tidigare, men denna gången är det sant. Nu ska jag vila helt från löpningen ett bra tag tills det känns bättre. Det vore kul om man hittade en fin racercykel till ett fint pris, det hade varit ett bra komplement.



Distansen blev 2,52km, tiden 15.34 och tempot 6.11min/km.

4 kommentarer:

  1. Du vet inte varför du får ont i knäna då? Kan vara bra att hitta orsaken, även om vilan hjälper tillfälligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du kollar på min träningsdagbok så ser du att jag har löpt ganska långt (för att vara jag) de sista två veckorna. Antar att det är orsaken.

      Radera
  2. Låter som du lider av samma åkomma som jag...
    Insida knä. Utsida brukar ju betyda löparknä.
    Men insida... Tror det är överansträngning.
    Sprang dock terräng igår på riktigt mjukt underlag och det funkade.
    Hoppas du snart är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då är det nog överansträngning. Hur tycker du jag ska göra, vila från löpningen i en par veckor och cykla istället eller?

      Radera