lördag 2 juni 2012

Långpass i regn och rusk

Efter att ha sett årets Stockholm Marathon så tog jag på mig vätskebältet, fyllde i lite vatten, la ner lite russin och dextro och gav mig ut för att springa en ny runda. Rundan gick igenom Ulriksfors och är drygt 10km lång. Jag skulle springa två varv på rundan. Det hade regnat hela dagen men nu var det uppehåll. 

Jag stack iväg lite lugnt med vinden i ryggen. Jag kände mig hyfsat pigg med tanke på att jag hade gått en förberedande fjälltur med klassen dagen innan, vi hade vandrat nästan en mil med packning på cirka 8-9kg. Jag fick några lätta känningar i knät men det var inget som störde och det gick över ganska snabbt. Efter drygt 2km så började det duggregna. Det skulle visa sig att vädret försämrades eftersom. 

Nu regnade det på ganska rejält. Jag vände längst bort i Ulriksfors. Resten av det första varvet gick lätt och fint. 

Vid 10km såg jag bondens son som var ute med traktorn. 

Efter cirka 11,5km började det helt plötsligt hagla, jag såg nästan ingenting! Men som tur var så slutade det efter ungefär 1km. Efter ungefär 13km så gick vädret över till lätt duggregn igen, men nu frös jag ganska rejält om fingrarna. Jag höjde tempot till ungefär 5.40min/km i några kilometer. 

Längst bort i Ulriksfors på det andra varvet så skullle jag äta och dricka, men jag kom bara åt vattnet för jag var så stel om fingrarna. Efter 15km började jag känna mig väldigt sliten (vilket troligen berodde på att jag inte fått i mig nog med energi). Jag var orolig över om jag skulle vara tvungen att gå en bit, men jag pressade på den sista biten och klarade hela halvmaradistansen. Snacka om att man var slut! 

Distansen blev 21,19km, tiden 02.08.41 och tempot 6.04min/km vilket jag är otroligt nöjd över med tanke på den fruktansvärda vinden och det hemska vädret.


Bild tagen vid ca 8km

4 kommentarer:

  1. Skitbra jobbat Krille! Nästan som vädret i stockholm. Eller värre! (De hade inte hagel väl?) Hihi! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Haha ja, det var tufft!

      Radera