onsdag 30 maj 2012

Trevlig tur runt berget och på marathonbanan

Kände att jag var lite trött efter skolan men bestämde mig ändå för att sticka ut på en kvällsjogg. Jag hade inte bestämt mig om jag bara ville köra ett varv runt berget (6km) eller köra en extra sväng på marathonbanan (9km).

Jag gick ut ganska lugnt. Hittade den rätta löpkänslan efter ungefär 700 meter. Mötte Robin på Risselåsvägen, hundra meter senare mötte jag Ann-kristin.

Sedan var det dags för Limbergsbacken, en kilometer väldigt brant backe med andra ord. Men den gick hyfsat bra faktiskt, även fast tempot sänktes rejält. Men vid stallet hade jag återhämtat mig.

I nerförsbacken sprang jag förbi en tjej som var ute och gick med sin häst, hon skvatt med ordentligt! Strax efter det fick jag mjälthugg, men som tur var så gick det över efter cirka en kilometer. Då bestämde jag mig för att köra 9 kilometern.

Jag såg ett cykelgäng utanför Industriområdet, de hejade, jag hejade tillbaka. Jag mötte Lena från Risselås på Ramselevägen. Där hade jag en svag motvind. Solen bländade mig men det var inte så varmt.

Jag svängde in på Parkgatan för att sedan springa den sista biten på Risselåsvägen. Det blev en trevlig tur!

Distansen blev 9,82km, tiden 01.00.21 och tempot 6.09 min/km.

Knäsmärtorna börjar gå över förresten. Idag hade jag bara några små känningar, så det går framåt!

2 kommentarer: