lördag 5 maj 2012

Snabbdistans i snöoväder

Jag trotsade snöovädret som kommit till Strömsund genom att snöra på mig löpardojjerna och sticka ut på en snabbdistans (på Vattudalsloppets bana, även idag). 


Men jag började med en uppjogg på 0,79km.


Sedan stack jag iväg. Jag hade tänkt mig att springa ett stegringlopp efter att blivit tipsad av en bloggläsare i ett tidigare inlägg, alltså öka tempot för varje kilometer, och det lyckades jag ju bra med. Den första kilometern gick på 5.10 och den sista på 4.42. 


Jag kände mig pigg och allert under hela rundan. Även fast jag blev lite störd av den fallande snön som bara öste ner så hade jag ändå ett bra flyt i steget. Det kändes bra hela vägen, även efter BäBävägens backe. Tryckte på bra ända tills slutet, då så såg jag att jag var på gränsen till att klara mig under 25 minuter så då la jag på en spurt som var snabbare än 4.00 tempo. 


Jag stoppade klockan på 24.57, det är jag väldigt nöjd med. Jag pressade mig inte allt jag kunde heller, så det finns en chans att jag kommer in på under 24 minuter på Vattudalsloppet som är om precis om en vecka nu. Det börjar närma sig..


Jag avslutade passet med en lugn nerjogg på 1,12km.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det är nära nu. Håller tummarna! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, jag längtar! Nu väntas bara ett pass på måndag (troligen fartlek) och sen tar jag fyra vilodagar med endast lite lugn cykling eller liknande.

      Radera
  2. Bra kämpat! Ogillar erat väder :(

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!

    Ja, det är tråkigt.. Men nu har det slutat snöa och det mesta har töat bort som tur är.

    SvaraRadera