tisdag 22 maj 2012

Underbart löppass i kvällsolen

Jag tyckte mitt knä kändes bättre idag. Jag har ju haft lite problem med det den sista tiden. Men idag kändes det bra så jag bestämde mig för att köra ett varv runt Industriområdet (Industrin först), en runda på 7km. 

Det var jättesoligt och skönt, 17 grader närmare bestämt. Detta skulle bli min första runda i shorts för i år. 

Så Jag stack iväg, men efter ungefär 100 meter så fick jag en liten känning i det vänstra knät igen. Jag blev riktigt besviken, men som tur var så släppte det efter ungefär 1km. Yes, vad skönt! 

Jag höll ett skönt och behagligt tempo. Kvällssolen värmde. Allt var tyst, det ända jag hörde var fåglarnas kvitter. Jag hade ett väldigt skönt flyt. Det gick inte så jättesnabbt, men det var skönt! Passet avslutades med att jag sprang förbi korna som samlats i en klunga, stirrandes på mig. 

Distansen blev 7km, tiden 40.06 och tempot 5.44 min/km. 

Hoppas knät fortsätter att vara friskt så jag kan få in ännu mer härlig löpning i vardagen!

2 kommentarer:

  1. Akta knät! Stretchar du ordentligt? (Nu kommer "morsan" och tjatar igen). Haha!
    I Din ålder är det alldeles för tidigt att åka på skador.

    17 grader låter ljuvligt. Vill du byta? Du kan få våra +26... :-D

    SvaraRadera
  2. Ja, jag stretchar ordentligt både innan och efter löpning. Men det kändes ganska bra idag, så om jag har tur håller det på att ge sig.

    Haha, njae.. Jag är nöjd med mina 17. Fast jag älskar ju att springa i sommarstek också!

    SvaraRadera