måndag 7 maj 2012

Sista löppasset innan Vattudalsloppets 5km

Då var det sista löppasset innan Vattudalsloppets 5km avklarat. Jag hade funderat på att köra lite fartlek för första gången i mitt liv, och så fick det bli. 


Så jag stack iväg i ett lugnt tempo innan jag gjorde mitt första ryck. Det gick bra, rycken var ungefär 100 meter långa och återhämtningsjoggarna likaså. Rycken gick oftast mellan 3.45-4.45 min/km och återhämtningsjoggarna oftast mellan 5.15-6.15 min/km. 


Jag mötte mamma och Quando som var ute och gick på Ramselevägen. Skönt att mamma klipppte mig igår så jag slapp ha håret i ögonen!


Väl uppe på Risselåsvägen igen så möttes jag av en tuff motvind, men jag lyckades ändå lägga in några ryck till. 


Det var ett tufft pass men det ger förhoppningsvis resultat tills på Vattudalsloppet. Distansen blev 4,08km, tiden 20.48 och tempot 5.06. Nu blir det fyra vilodagar innan det är dags, jag längtar!!!

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad du utvekclas snabbt. I den här takten får du snart byta hudfärg och flytta till Kenya. Lycka till på loppet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja man gör ju vad man kan för att förbättras! Tackar!!

      Radera