måndag 4 juni 2012

Elevens Val - Idrott

Japp, idag har det varit Elevens Val och jag har haft idrott. Vi skulle samlas uppe i spegelsalen på Pigg o Frisk. När vi var där så berättade Mats, Maj-Lene och Thomas om upplägget. Vi hade delats upp i grupper. Jag var i  grupp 2 (8A och 8C).


Vi skulle ha Hallen/Eget ända fram till lunch, då bestämde jag mig för att springa lite löpband. Jag körde i ett lagomt högt tempo, men det var ganska jobbigt pga att det var ganska varmt där. Det blev 5km på tiden 26.04 (5.13 tempo). Efter det så varvade jag ner med en timmes spinning och lite småprat. 


Sedan gick jag och Rickard och käkade på matan. Efter det så drog vi hem till mig för att hämta en vattenflaska. Vi spelade även lite GTA4 på Playstationet, pappa testade också, haha! 


Sedan blev det dags att gå tillbaka till Pigg o Frisk. Då stod det Zumba på schemat, så det blev 35 minuters dans med andra ord. 


Sist av allt drog jag ner till Hallen och sprang 3km på löpbandet. Nu var jag ganska trött så det gick trögt. Tiden blev 16.31 och tempot 5.30min/km.


Det har varit en rolig dag!


2 kommentarer:

  1. Vadå! Pappa provade gta4 haha..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du var inte så jättebra om man säger så, hehe..

      Radera