torsdag 29 november 2012

Löp och bad

Det blev ett litet ofrivilligt löppass idag. Jag, Robin och Andreas var påväg till skolan efter att ha käkat konsumsallad hos pappa. Men då kom vi på att vi började klockan tolv, inte fem över! Då bestämde jag mig för att springa. jag sprang ungefär från Gröna skolan, till Vattudal och sedan ner till badet, och fort gick det, trots att jag hade mina vinterkängor! Jag kom till badet några få minuter försent men jag fick nog ingen frånvaro. Haha, så kan det gå (eller springa)!

Men när jag tillslut kom dit så fick jag reda på att det skulle bli kortspel. Var och en fick ett kort var och om det stod exempelvis spader åtta så var man kanske tvungen att simma 25m bröstsim osv.

Jag simmade 4 längder bröstsim, 1,5 längd räddningssim med Petter (jag räddade honom), 30 knäböj och 10 situps, hoppa från kanten tre gånger, längddyka och några till som jag inte kommer ihåg.

Jag avslutade med att köra simtävling med Petter (1 längd, 16m). Han crawlade och jag körde bröstsim. Han ledde i början men jag lyckades ta ikapp på de allra sista meterna, tjohooo! Sedan blev det lite bastu innan vi gick upp till skolan igen.

Om vi sammanfattar:
80m (5 längder) bröstsim
24m (1,5 längd) räddning av Petter
Plus en massa andra övningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar