torsdag 15 november 2012

Bad med skolan

Idag var det bad på skolan. Först var det en hinderbana. Jag tog på mig ett par simglasögon, dom behövdes! Sedan skulle man dyka i (men jag hopppade bara med fötterna först) och simma en längd. Sedan skulle man simma under två bågar. Efter det fick man välja mellan att simma igenom en ring på det djupa som var högt upp eller en som var långt ner, jag valde det första alternativet. Sedan skulle man göra 10 armhävningar och sedan gjorde man bara om allt. Jag gjorde banan 7 gånger, det var jobbigt men kul! 

Efter det blev vi indelade i två grupper. Tjejerna och Rickard i ett lag och killarna i ett lag. Då var det stafett. Man skulle simma på en liten dyna och växla. Vi vann båda gångerna. På den andra gången gick det väldigt snabbt för mig! 

Sedan så gjorde jag och Andreas en egen liten simtävling. Jag kom på ett eget simsätt. Att man tog sig fram med armarna när man hade benen framåt. Jag vann på den länden. Sedan kom Andreas på att vi skulle simma med händerna på ryggen. Då vann jag också, men alla skrattade åt oss, haha! Sedan gick vi upp och bastade!

Hinderbanan: 7x35m=245m
Dynstafett: 2x16m=32m
Simtävling: 2x16m=32m
Totalt: 11 längder, 309m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar