tisdag 13 november 2012

Mycket folk på dagens simpass

Idag blev det ett simpass på simhallen. Pappa skjutsade dit mig eftersom mamma fortfarande har feber. Det var väldigt många där idag! Det var ca 13 stycken där mest hela tiden. Så det blev väldigt trångt på de fyra banorna. Man fick nästan sicksacka sig fram. Kroppen var lite seg förresten. Men det berodde nog bara på att jag hade dans på skolan idag.

När det var fem minuter kvar så klev alla plötsligt upp. Då var jag själv kvar och hade hela bassängen för mig själv. Det var skönt, då kunde jag simma så fort jag ville, så då ökade jag farten. 

Så jag klev upp relativt andfådd, men jag hade absolut inte tagit ut mig helt. Det var för trångt i bassängen för att man skulle kunna köra hårt. Men det var ett bra pass och jag är nöjd! Distansen blev 1760m, tiden 59.37 och tempot 3.23min/100m. 

Jag såg för övrigt att Nourman som jag träffade på min praovecka på SCF Betong var där och simmade. Jag hälsade på Louise och hälsade adjö till badvakten innan jag tog en skön dusch. Efter det kom pappa och hämtade upp mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar