torsdag 1 november 2012

Ännu ett lyckat simpass

Idag blev det ännu ett simpass nere på badet. Mamma skjutsade ner mig som vanligt. Jag träffade på Theo i duschen, han hade varit på fribadet. När jag kom ut i korridoren så träffade jag på Marlenè och hennes dotter också. 

Eftersom "fribadarna" hoppat upp lite tidigare så kunde jag börja simma några minuter innan sju. Det var normalt många simmare, som mest var det sju stycken men i slutet var vi bara två. 

Jag simmade på i ett hyfsat tempo utan att förta mig. Jag störde mig dock lite på den där tanten som simmade bredvid mig, hon plaskade och hade sig så jag fick kallsupar gång på gång. Men halv åtta ungefär så blev det lite öppnare så då var det bara att simma på som man ville. 

Jag tog i lite extra i slutet och jag hann 1984m på 1.03.01h (124 längder), det är bara två sextonmeterslängder ifrån mitt distansrekord. Snittempot blev alltså 3.11min/100m. Det var ju också roligt att en av mina favoritlåtar spelades i slutet, "You`re beautiful" med James Blunt! Jag är nöjd!

Men jag störde mig lite i duschen efteråt. Man var tvungen att trycka på duschen ungefär var sjätte sekund så det var lite svårt med schampot..


2 kommentarer:

  1. Kör du mer simning än löpning nu? Rehab?

    Just därför (det du beskriver ovan) simmar inte jag i bassäng. jag klarar inte av alla pensionärer.... Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjamen, det blir en hel del simning nu. Knäna känns iofs hyfsat bra men jag vill ändå köra lite skonsammare träning för att det inte ska bli värre igen!

      Haha! Ja, vissa människor borde gå några nybörjarkurser innan dom börjar simma med andra..

      Radera