tisdag 6 november 2012

Det andra coopertestet med skolan

Idag var det coopertest i Sporthallen på skolidrotten. Jag var lite skeptisk till att det skulle vara inomhus på en 82 meter lång bana. Vi löpte nämligen runt basketplanen, Anna hade lagt ut fyra konor så vi såg hörnen. Men vi började med uppvärmning, det blev jägarboll och en annan lek.

Efter uppvärmningen så ställde vi upp oss innan Anna skickade iväg oss. Jag och Rickard hamnade i täten. Den här gången turades vi om med att dra. Det var skönt, förra gången fick ju jag dra i stort sett hela vägen! Men nu gick det bättre. Det kändes jättebra. Tyvärr så var Rickard lite förkyld så han var inte på topp idag. Emma varvade oss en par gånger i slutet men vi hade ju varvat henne flera gånger i början. 

När det var ungefär två minuter kvar så ryckte jag ifrån Rickard. Rickard släppte direkt så då var det bara att trycka på det jag hade i slutet. 

Jag tog mig 28 och nästan ett halvt varv på den 81 meter långa banan. Jag kom alltså 2,332km. Det är inte lika långt som förra gången jag sprang med skolan, då kom jag 2,42km men jag är ändå nöjd. Jag kom ju längst i klassen i alla fall, Rickard klarade 27 varv och jag är så nöjd att jag vann över honom för förra gången skolan hade coopertest så slog vi vad om en vem som skulle vinna nästa gång. Man fick välja mellan 20 kronor, en skolfukost eller en skolfika som vinst, jag väljer nog pengarna! 

Det var väldigt trångt där. Det var många i vägen och det var väldigt snäva kurvor som man rundade lite väl långt ut ibland. Så jag skulle säga att jag är i bättre form nu än vad jag var på skolans förra coopertest. 

Jag är supernöjd, knäna gjorde inte ont under löpningen men efteråt börjar det faktiskt kännas!

4 kommentarer:

  1. Borde inte idrottsläraren se till att de är samma förutsättningar? Svårt att jämföra tiderna om det är olika banor kan jag tycka...?

    Men bra jobbat! Du ska vara nöjd. :-)

    SvaraRadera
  2. Jo, det borde hon göra. Men jag tror att hon förstog att det var svårare inomhus.

    Tack så mycket!

    SvaraRadera