tisdag 30 oktober 2012

Distansrekord i simning, 2112 meter

Idag blev det ett simpass i simhallen. Mamma skjutsade dit mig så jag var där ungefär kvart i sju. Så jag hade gott med tid. Jag hann sitta och kolla på fribadarna, det har jag aldrig gjort förut. 

Sen hoppade jag i och började simma. Det var jag och tre andra (men senare kom det lite fler, i slutet simmade jag dock själv). Dom var typ proffssimmare, de körde crawl och avancerat bröstsim. Själv körde jag vanlig bröstsim så jag kände mig lite dålig, hehe. 

Jag var tänkt att simma lugnt men det verkade som om jag drogs med av dom andra, så det gick riktigt snabbt. När jag hade simmat den första halvtimmen så såg det riktigt bra ut så då kämpade jag vidare och försökte slå distansrekord. 

Det gick oförskämt lätt idag, jag behövde inte ta ut mig helt heller. Jag tog mig 2112m (132 längder) på 59.44min, mitt förra distansrekord var 1808m (113 längder, så detta var en stor förbättring. 

Vad kul, det känns som om jag blir bättre och bättre för varje gång. Detta var den första gången som jag simmade snabbare än 3.00min/100m, jag simmade mycket fortare än det. Jag är supernöjd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar