torsdag 18 oktober 2012

Simning

Idag blev det ännu ett simpass nere på badet. När jag hoppade i så var det bara tre tanter där, men sen kom det fler och fler. Fast det var faktiskt inte så jättemånga där idag, det var skönt, då fick man mycket plats!

Simningen rullade på jättebra, jag kände mig ganska så pigg och stark. Efter ett tag fick jag en jobbig kallsup så jag knappt kunde andas men efter att jag stannat upp vid kanten i några sekunder så var det bara att köra igen.

I slutet började jag ana att jag kunde ta distansrekord så jag ökade tempot rejält! Det förra distansrekordet som jag tog förra veckan var på 1808m (113 längder) och jag kom precis lika långt idag, 1808m på 57.32 minuter. Det är jag jättenöjd med för jag simmade ju ungefär en minut mindre den här gången än den förra! 

Sedan hjälpte jag några som hade tappat bort en mobil, men vi hittade den tyvärr inte, tråkigt om det skulle vara någon som tagit den..


Förresten, knäna börjar kännas jättebra! Idag hade vi innegympa så det blev mycket spring på hårdgolvet, men jag hade inte ett dugg ont i knäna! Löpningen ska jag dock fortsätta ta det lite lugnt med ett tag till tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar