tisdag 23 oktober 2012

Tufft simpass

Idag har jag simmat nere på simhallen igen. Idag tänkte jag försöka slå distansrekord, det förra var på 113 längder (1808m). 

Jag började prick sju. Det var inte så mycket folk där idag. I början var det kanske ca sex stycken. Jag simmade mest mellan en tjej och en tant. Alla gick upp eftersom och kvart i åtta var det bara jag kvar, det var kul, då fick man hela bassängen för sig själv! 

Simningen gick bra, jag kämpade på och tryckte verkligen till med bentagen. Kvart i åtta hade jag hunnit 89 längder. Så jag skulle alltså behöva hålla ungefär 27 sekunder per längd den sista kvarten. Det kändes bra, jag skulle nog klara det tänkte jag. 

Men när det var fyra och en halv minut kvar så stängde badvakten av musiken och en ny grupp hoppade i (en grupp med tanter som inte kunde simma). Min tid var alltså slut så det var bara att kliva upp.. Jag fick 113 längder igen! Nu har jag kommit 113 längder tre simpass i rad. Men det här var helt klart mitt snabbaste pass i mitt liv, jag snittade strax över 3min/100m. 

Distansen blev 1808m, tiden 55.19min och tempot 3.03min/100m. 

Jag måste ändå säga att jag är väldigt nöjd med dagens simpass. Jag var riktigt andfådd efteråt!




Som vanligt ser jag drogad ut efter simning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar