lördag 20 oktober 2012

Coopertest och mitt första bad i badkar på två år

Idag har jag sprungit ett eget coopertest. Jag gick ner till Strömsvallen via Ringarna och bandyplanen. De håller på att bygga om en läktare där, det varkar ska bli ett tak över, kul!

När jag kommit ner på Strömsvallen så körde jag en lugn uppjogg med täckjackan på, det var lite kallt. Knäna kändes toppenbra i alla fall! På GPS-klockan stog det 0,76km men det måste ha varit minst 0,8km för jag sprang drygt två varv och ett varv är ca 395m.

Efter uppjoggen så kastade jag av mig jackan och gav mig ut på coopertestet. Det kändes jättebra. Knäna gjorde inte ett dugg ont och löpningen flöt på jättebra. På vissa ställen var det hård frost medans det var väldigt mjukt underlag på vissa delar av banan. 

Jag tänkte att jag skulle hinna ungefär 6 varv, och det är ju inte så långt tänkte jag, så jag höll ett hyfsat högt tempo. Men mina sista två varv var riktigt tunga, då var det mycket pannben! Jag lyckades trots allt att hålla tempot även i slutet. 

Det var en liten pojke som sa något till mig men jag var helt för trött för att orka svara..

Jag kom 2,39km på de 12 minuterna, 5.02min/km alltså. 

Förresten, jag vet inte hur många gånger jag fick spotta idag, det var som att kylan bildade extra saliv, hehe.. 

Men jag är nöjd med tanke på att träningen inte varit optimal på den senste tiden!


Efter coopertestet så gick jag de 750 meterna hem till pappa. Där badade jag i badkar för första gången sedan vi flyttade vilket var 2010, men det var skönt. Sedan så kikade vi lite på Malmö-Leksand som spelade, Henrik Hetta var med i Malmö men dom fick stryk. Sedan käkade jag och pappa innan vi spelade en egen hockeymatch. Nu är jag hemma hos mamma och måste plugga Kemi och Biologi, tråkigt! Men dagen har varit grymt bra iallafall!

2 kommentarer: