torsdag 11 oktober 2012

Ännu ett distansrekord i simning

Idag blev det ett simpass på innebadet. Mamma skjutsade dit mig varav jag bytte om, tog en snabbdusch, startade löparklockan och hoppade i. 

Det var inte så många där idag. Jag tror att när det var som flest så var det 8-10 stycken och i slutet var det bara fyra. Men det kändes bra. Jag råkade svälja lite för mycket vatten så magen kändes lite sådär imellanåt men annars gick det bra. Jag simmade snabbare och snabbare hela tiden.

Träffade på Micke Larsson också. Han undrade hur det var med knät. Det är sådär. Jag har svårt för att springa men simning går bra sa jag och simmade vidare. 

Det var skönt i slutet när det var så få kvar i bassängen. Då fick jag en hel bana för mig själv! När gubben stängde ner musiken så gick jag upp och stoppade löparklockan och gick iväg till omklädningsrummet. 

Det blev ett väldigt lyckat pass. Distansrekord i simning igen, 1810m!




2 kommentarer:

  1. Trist att du inte kan springa, men skönt att du hittat en alternativ träningsform? Du kanske kan testa vattenlöpning?

    SvaraRadera
  2. Vet inte om vattenlöpning är så aktuellt i Strömsund. Det är motionssim tisdag och torsdag och annars är det bara familjebad så det plaskar och stojjas. Men simningen funkar jättebra!

    SvaraRadera