lördag 8 december 2012

Skidpremiär

Idag blev det premiär på skidorna för i vinter. Jag testade mina nya pjäxor. Jag blev uppskjutsad klockan fyra och startade passet en kvart senare. 

Jag trodde att det skulle vara spårat och pistatt men det var det inte. Det var ganska djup snö med några spår av tidigare längdåkare. Så dom spåren fick man ju försöka följa så gott det gick. 

Men det var dåligt underlag, det måste jag säga, det gick riktigt långsamt. Sedan började jag frysa om fingrarna också. Tillslut längtade jag bara till att passet skulle ta slut. 

När jag såg grusvägen vid min sida så insåg jag att jag bara hade den sista lilla biten kvar. Skönt, tänkte jag och åkte upp den sista biten. Jag stoppade runkeepern, 2,18km på 19.32min stog det. Sedan ringde jag mamma och fiick skjuts hem. 

Nästa gång hoppas jag att det är pistat och spårat, det är ju då det är kul!







Efter passet så bakade jag, mamma och Kicki lussekatter.

4 kommentarer:

  1. Hade samma problem, fast utan skidorna igår. Kled bara omkring i djup snö. Men med envishet kommer man långt. :-)

    SvaraRadera