söndag 30 september 2012

Trögt coopertest på Strömsvallen

På idrotten på skolan så har vi fått ett häfte, där ska vi föra träningsplanering och träningsdagbok inom kondition en mådan framöver. Vi började i måndags. Och på häftet står det att man ska springa ett eget coopertest två gånger under den här tiden. Så jag sprang min första idag.

Jag cyklade ner till Strömsvallen och såg en lite pojke som var där och lekte. Efter det blev det en uppjogg på 800m. Knäna kändes inte helt hundra, som vanligt alltså.


Efter uppjoggen så stack jag iväg på coopertestet. Men det gick trögt idag, inget stämde. Dels så kändes knäna inte så bra, dels så hade jag glömt att stretcha innan så jag kände mig lite stel och dels så funkade andningen väldigt dåligt, det kändes nästan lite som om jag hade astma! 

Andningsproblemen berodde nog på att jag druckit mycket vatten precis innan. Det brukar bli så för mig, när jag dricker vatten precis innan man börjar springa så blir det svårare att andas och man känner sig tung över bröstkorgen, konstigt.. 

Så det var verkligen kämpigt. Jag försökte hålla ett hyfsat tempo men det gick inte så snabbt. 

Jag hann 2,28km på de 12 minuterna, 5.16min/km alltså. Jag klarade 2,42km på skolans coopertest så jag ligger lite efter nu. 

Jag tror att jag och pappa ska på SportRingen imorgon och kolla om de har något "knäskydd" eller vad de nu kallar det. Jag fick ju det tipset av Jeppe, jag får hoppas att det hjälper.


Efter coopertestet så var jag helt slut så jag fick lägga mig ner och vila ett brq tag innan jag tog mig upp! Efter det så joggade jag ner i 400m innan jag cyklade hem!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar