onsdag 26 september 2012

Idrott och hälsa på Elevens val Dag 1

Idag har jag haft Idrott och hälsa på Elevens val. Jag fick skjuts dit av Rickard. Sedan samlades vi i spegelsalen. Där snackade Mats, Maj-Lene, Anna och Lisa lite och gav oss scheman osv. Jag hamnade i den sista gruppen, grupp tre. Vi började med ett spinningpass med Anna. Det var jättekul. Jag var lite orolig över knät men det gick ju bra. Det var jobbigt men ändå jätteroligt!

Efter spinningen så blev det zumba. Det var den vanliga utländska kvinnan som höll i det. Det var väldigt svårt. Jag försökte så gott jag kunde men zumba är nog inte min grej..

Efter zumban så bytte vi om och tog epan och åkte ner till matan och käkade lite. Vi käkade med Andreas, han har Jägarskola. Sedan så skjutsade Rickard mig till SCF Betongelement. Där skulle jag söka praoplats eftersom jag inte fick någon plats på Lantmäteriet. Tommy var inte där så jag fick snacka med Ola istället. Han sa att det skulle bli mycket att göra vecka 41 men han trodde nog att det skulle gå bra ändå. Så han fick mitt nummer och skulle ringa mig imorgon. Så jag gick då hem till pappas lägenhet för att gå ut med Quando.

När jag kommit hem till pappa så tog jag ut Quando, då gick vi ett varv på byn och på torget. Det var mycket folk ute.

Sedan gick jag upp till Pigg och Frisk igen. Jag kom dit väldigt tidigt. Det var i stort sett bara Kicki och Amanda där. Jag satte mig i en av fåtöljerna och slappade ett tag.

Sedan bytte vi om och körde lite styrka. Jag körde först hantlar (skulle tro att det var ca 4kg) och sedan körde jag ben, jag lyfte vikter med benen. Jag tror det var första gången jag testade den maskinen. Den var dock inte så bra för mina knän, knäna gjorde lite ont..

Efter styrekträningen så tänkte jag försöka köra lite löpband. Jag körde med mycket dämpning men jag hade ändå lite känningar i knäna (vilket kanske inte är så konstigt efter all träning idag) så det fick räcka med en lugn kilometer på 6.51.

Sen blev det 10 minuter trainer i varierat tempo. Trainer är faktiskt jobbigare än man tror men tyvärr så tycker jag att det är lite tråkigt..

I slutet av dagen så tog jag en promenad på löpbandet. Kicki hade löpbandet bredvid och jag brukade trycka på hennes stoppknapp hela tiden och hon fattade inte varför bandet stannade, haha! Men hursomhelst, det blev 1,5km rask promenad på 14.20min.

Efter en lång träningsdag så bytte jag om och gick hem till pappa. Jag gick med Kicki och Amanda. Jag stannade vid Rosa kiosken och köpte tre lakritspipor och en Gott o Blandat. Kicki och Amanda fick en pipa var. När vi kom hem till pappa så gjorde vi lasagne och jag kikade på The Simpsons, Family Guy och Scrubs. Det blev ett bra avslut på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar