torsdag 27 september 2012

Idrott och hälsa på Elevens val Dag 2

Då var den andra Elevens dag dagen på Idrott och hälsa avklarad. Jag fick skjuts av Rickard till Pigg och Frisk. Där snackade Mats och Anna lite om dagen. Även Vivi, som äger stället, pratade lite. Sedan var det bara att sätta igång. Grupp tres första pass var spinning. Så vi gick in till spinningrummet och körde ett pass. Det var Anna som höll i det idag också. Det blev ett väldigt roligt men jobbigt pass! På den sista "tunga" låten så tog jag i jättehårt så det var skönt att det blev lite nervarvning på den sista låten. Spinning är faktiskt väldigt kul! Det blir så häftigt när man cyklar i grupp och har musik till!

Efter spinningpasset så tog alla en liten paus innan vi gick in i hallen för att köra cirkelträning. Malin skulle ha oss. Hon gick igenom alla stationer, sedan fick vi välja en station och köra igång. Det var löpband, stepup,hantlar, situpsmaskin, wibmax, bentyngd mm. Totalt var det 14 stationer. Det var ett ganska roligt pass, det är kul att man varierar hela tiden. Men även cirkelträningen var jobbig.

När förmiddagspassen var över så duschade vi och bytte om innan jag fick skjuts av Rickard till skolan för att käka lunch. Det var gröt, det var gott. Vi satt med Rickards lillkusin och hennes kompis. De kunde verkligen inte sluta prata! Efter maten så gick jag till pappa och slappade ett tag framför teven med lite mariekex. Jag gick ner till badet ungefär halvett och tog en lång dusch innan vi fick instruktioner av Lisa och badvakten Eriksson. Jag började med bröstsim halvt under vattnet. Jag varvade med lite lugnt vanligt bröstsim. De sa att jag var bra på bröstsimmet och Lisa undrade om jag ville testa ryggcrawl. Det gick ganska bra. Man skulle va rak i kroppen, ta långa armtag och sparka från höfterna och ner. Jag testade med en kudde mellan låren och tänkte köra utan bensparkar men det blev bara värre. De sa att min kropp vajade men tillslut så bgick det ganska bra. Rickard blev proffs på crawl. Det blev 23x16m för mig, 368m alltså! Sedan blev det en lång och härlig dusch. Efter duschen så ringde Ola från SCF Betong, han sa att jag fått praktikplats på SCF v.41 och skulle ha Eleonor som handledare. Så då hämtade mamma mig och skjutsade dit mig. Då fick Eleonor skriva på papperet. Sedan lämnade jag in det i rektor Håkans fack. Skönt att det är avklarat, jag tror att den sista dagen att lämna in är på fredag..

Hur som helst så är jag väldigt nöjd med Idrott och Hälsa dagarna, det har varit riktigt roligt! Det ända negativa är att Pigg ochh Frisks omklädningsrum är ca 4 kvadratmeter och det är väl kanske 20 stycken som ska få plats där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar