söndag 18 mars 2012

Snabbdistans

Tjena!


Idag tänkte jag försöka slå personbästa på min runda som är drygt 4km, Lillvarvet runt kallar jag den. Personbästat låg på 20:05. Jag skulle alltså behöva hålla ett snabbare tempo än 4:53. Det skulle bli tufft, men jag gav det ett försök. Jag hade en plan att gå ut väldigt hårt i början och sedan hålla ut så gott jag kunde.


Så blev det också denna soliga, nollgradiga förmiddag. Det gick väldigt fort i början, den första kilometern gick på 4:30. Efter det var jag tvungen att lugna ner mig lite och ligga runt 5:00 tempo för att orka. När det var en kilometer kvar började jag ana att jag kunde klara det. Men när jag kom upp från grusvägen så var jag väldigt trött, så det gick ganska sakta där. Jag kollade en snabbis på klockan (som ni ser på bilden) och märkte att jag bara hade några sekunder på mig. Då spurtade jag allt jag orkade men det räckte inte. 


Tiden blev 20:12, 7 sekunder efter personbästat. Men jag är nöjd ändå, även fast jag inte klarade det och även fast jag fick ont i halsen eftersom det var första gången sen i höstas som jag körde utan mössa. 




4 kommentarer:

  1. Men nära, nära!
    Nästa gång tar du det! :-)

    SvaraRadera
  2. Det tror jag också! Ju närmre man kommer sommarn ju lättare går det!

    SvaraRadera
  3. Hej, trevlig blogg. Personbästa kommer snart det fixar du nog lätt.Följer dina äventyr :-) Lycka till...

    SvaraRadera
  4. Tack, hoppas på det! Jag följer dina äventyr med!

    SvaraRadera