tisdag 27 mars 2012

Seg jogg runt berget

Idag stack jag ut för att springa ett varv runt berget. Jag kände mig i skaplig form i början då en annan löpare som körde fartlek sprang om mig så jag hakade på honom en bit. Ända till toppen på Limbergsbacken, där vände han.


I Limbergsbacken mötte jag också min löparklubb som var ute på tisdagsträning. Efter den tuffa backen så tog jag det lite lugnt på platten innan jag fick tillbaka lite krafter och kunde köra på lite hårdare. På platten var det soligt och skönt när jag sprang förbi en tjej som promenerade, helt plötsligt när jag sprang förbi hon så skrek hon till och blev jätterädd, haha!


Men plötsligt så fick jag mjälthugg och fick gå ungefär femtio meter innan jag kunde börja springa igen. Men då var kroppen så seg så det gick väldigt sakta, det kunde ju också bero på att jag hade motvind hela Risselåsvägen. Under rundan provade jag mitt pulsband för första gången också. Men jag fick det tyvärr inte att funka. Men något som funkade var mina nya löparstrumpor som mamma köpte i Umeå igår på Stadium, dom var sköna!


Tiden blev 40.41 på den 6,42km långa rundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar