lördag 17 mars 2012

Första inlägget

Hejsan, nu har jag startat en blogg som ska handla om löpning. Det ska bli riktigt roligt. Jag kommer att skriva om löpning och eventuellt lägga ut lite bilder.


Jag kan ju börja att berätta om min senaste löprunda. Det var i Torsdags, jag sprang en runda på 21km. 


Nästa vecka på Torsdag så ska jag springa ett lopp (Svenska marathonsällskapets födelsedagsjogg). Så då hade jag tänkt mig en halvmara så därför ville jag dra ett långpass innan så jag kände att jag var i nog bra form för att klara det. 


Rundan gick bra. Jag gick ut i ett väldigt lågt tempo för att klara av hela distansen. Och det gjorde jag. Jag är riktigt nöjd trots att det gick i 6:37 tempo. Jag mötte många jag kände på vägen. Bland annat en från klubben som mötte mig tre eller fyra gånger. Vädret var perfekt, 7 plusgrader och svag vind. Asfalt typ hela vägen förutom Parkgatan där det var slask. Kände mig väldigt pigg ända till dom två sista kilometrarna när jag fick mjölksyra i benen. Tiden blev 2:19:45. Grymt härlig runda!

4 kommentarer:

  1. Grattis till bloggen. Kan varmt rekomendera att du skriver en rad efter varje träningspass och skriver ner lite om dina personliga tankar och funderingar. Det har verkligen hjälpt mig att gå tillbaka till gamla blogginlägg för att se vad man tänkte på och hur man ändrar sin träning/kost allt vad tiden går.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja, det ska verkligen bli roligt! Såg på jogg.se att du tagit PB på 5km, grattis! Mitt PB på 5km är på 25:03, ska försöka gå under 24min under 2012!

    SvaraRadera
  3. Idag tog jag kort på han när han sprang :)
    Jag är inte bäst att ta kort men..

    SvaraRadera
  4. När ska du börja blogga då Kicki?

    SvaraRadera