torsdag 31 januari 2013

Gymträning med klassen med grov träningsvärk

Idag var det ännu ett styrkepass på idrotten som vi hade planerat. Idag kom jag faktiskt ihåg att ta med shorts! 

Jag började med 5x400m på löpbandet. Det gick jättebra, höll lite högre fart den här gången men maxade inte på långa vägar. 

På den sista intervallen sa jag att Andreas fick styra farten när jag sprang den sista intervallen. Han tog det lite lugnt i början men sen speedade han upp till max (20km/h) och inte nog med det! Han drog upp så mycket lutning som det gick. Det var med andra ord som att springauppför Limbergsbacken i 20km/h i 400 meter. Jag blev väldigt utmattad men klarade hela vägen. Tiden på den sista intervallen blev 1.36 och tempot 4.00min/km. 

Totalt blev det 2km, 8.27min och 4.14min/km.

Efter löpbandsintervallerna i Sporthallens gym så blev det styrka. Först hantlar, sen roddmaskin, sen armhävningar och tillsist 20 situps. Orkade inga fler situps, har haft grisont i magmusklerna efter tisdagens träning. Har haft träningsvärk i nästan hela kroppen. Ibland gör det ont i magmusklerna bara för att man sträcker eller rör på sig.. Så det gick tungt men det var riktigt kul ändå. 

Tror att jag ska köpa ett gymkort på Pigg o Frisk till helgen som ska räcka i en månad. Det blir nog bra det!

Det totala styrkepasset:
3x25st 5kgs hanteluppdrag
3x1min roddmaskin
3x10st armhävningar
20 situps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar