tisdag 22 januari 2013

Kuperat och roligt löppass

Ikväll blev det ett kuperat men roligt löppass. Jag tog på mig många lager så jag frös inte, trots att det var 17,5-. Jag hade inte bestämt mig var jag skulle springa men det blev först och främst ett varv runt torget i mörkret. Sen kutade jag uppåt via E45. Jag höll på ett tag med mobilen där för att ta ett fint kort men minnet var fullt. Jag svängde in vid Solbacken. 

Sedan var det tänkt att jag skulle nerför Limbergsbacken men bestämde mig i sista stund att springa upp och springa hem via Övre Risselåsvägen. Det gjorde jag rätt i. Det var ganska jobbigt uppför men superhärligt nedför. Jag gjorde en fartökning dom sista 3 kilometerna. Konditionen kändes 100% bra och knäna 80% bra. Jag är nöjd, det var jättekul, och man hade en hel del frost i ögonfransarna när man kom hem!

I Februari ska jag nog köpa ett månadskort på Pigg o Frisk.

Distansen blev 8,11km, tiden 49.47min och tempot 6.08min/km.

2 kommentarer:

  1. Oj vad kallt! Men låter som ett skönt pass. :-)
    Hur är det med ditt knä nu för tiden (Det var ett tag sen jag kikade in här. Sorry).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit mellan 20-30 minusgrader i Strömsund ganska länge nu så 17,5 minus känns nästan som sommar, hehehe.. Men det var helt klart skönt! Knäna är definitivt bättre än i höstas men inte helt hundra, men det funkar ändå bra att köra lite löppass då och då. Det funkar bra även om jag skulle vilja springa lite oftare. Ska snart köpa gymkort iallafall så då blir det väl lite småpass på band samt endel styrketräning och möjligtvis lite längdskidor i skidspåren.

      Radera