tisdag 8 januari 2013

Kort löptur till skolan

Imorse när jag skulle gå till skolan så låste jag ytterdörren och kollade vad klockan var. Då såg jag att den var på sekunden sju över åtta. Jag hade alltså åtta minuter på mig så jag började springa direkt när jag kommit ner från bron. Det var djupsnö bredvid ställverket så jag kunde inte gena så det blev en aning längre än vanligt. Jag hade jacka, oknutna kängor och en ryggsäck på kanske 2kg. Men det gick bra ändå. Jag sprang inte fort för jag ville ju inte bli svettig eller så.. 

Stannade till lite utanför farmor och farfar och slängde några ord med farmor men jag hann inte prata länge för det var bråttom. Sprang förbi Petter, Robin och några till innan jag kom fram. Jag kom kanske en minut försent men fick nog ingen frånvaro, tur att Maj-Britt är snäll. Distansen blev 1,17km, tiden 7.57min och tempot 6.48min/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar