lördag 26 januari 2013

Asmegajobbigt löppass

Idag drog jag på mig solglajjerna för att ge mig ut på ett löppass i solen. Jag satt på mig min pulsmätare över bröstkorgen. Jag hade aldrig fått den att funka förut men nu gick det! Premiär med pulsmätare alltså. 

Mattias körde förbi mig direkt när jag gick ut. Jag började springa mot byn. Jag sprang nedför Parkgatan för att sedan ta höger och upp via E45:an. Påväg upp till Solbacken så mötte jag Anna-Lena som var ute med hunden. 

Efter det blev jag jättetrött. Jag blev sådär trött som jag brukar kunna bli om vintrarna. Jag fick stora problem med både magen och andningen så det blev riktigt tufft när jag svängde in till Limbergsbacken. Jag tog ner vid Limbergsbacken för att sedan masa mig hemöver den sista biten. I slutet var det inte alls kul. Men tävlingsmänniska som man är så fullföljde jag ändå. Men snacka om att man var trött. 

Skitvinter. Vet inte varför jag får så svårt vissa pass på vintrarna. Det var ju bara minus elva grader också så det var ju inte svinkallt direkt. Nä, detta blev ett skitpass, hoppas nästa blir bättre. 

Jag är förresten osöker på om pulsmätaren fungerade som den skulle med tanke på att det står att min snittpuls var 183 och att jag hade en topp på 196. Det låter ganska orimligt i mina öron men jag kan ju så lite om pulsen. Men det gick ju väldigt slitsamt så jag vet inte.. 

Distansen blev 4,28km, tiden 26.18min och tempot 6.08min/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar