tisdag 29 januari 2013

Egenplanerad styrketräning med klassen

Idag var det gymträning på skolidrotten. Vi har fått planerat det här passet och ett till själva. Jag skulle börja med 5x400 meters intervaller men jag hade glömt shortsen hemma och ville inte direkt svetta ner jeansen så jag tog bara tre repetitioner. Jag glömde skorna också så jag fick springa i strumpor.. Tog absolut inte ut mig heller men det var kul. Robin klagade på min löpstil: "Du springer som min mormor", men såsmåningom ska jag och Robin ha en egen liten löpartävling och då ska han få så han tiger.. Jag ökade tempot lite på den sista intervallen så där snittade jag strax över 4.00 tempo.

Efter löpningen så körde jag lite hantlar med Måns, Petter, Andreas och Robin. Hade två fem kilos så det blev lite tungt efter ett tag. Sedan tog jag över Petters roddmaskin och körde lite medans jag snackade lite löpning och mina jeans med Thomas. Sedan la jag, Petter och Andreas oss på rad och gjorde situps i samma takt. Det var kul. Petter orkade några fler än mig på det första försöket men jag kom tvåa iallafall. Sedan körde jag och Petter armhävningar. Där tror jag att jag var starkast. Efter det så gick jag till maskinen som Andreas och Robin höll på med. Man satt ner och skulle dra ner tyngderna. Andreas skakade av ansträngning så jag trodde inte jag skulle orka men det gick ganska bra faktiskt, men det var väldigt tungt, 50kg! Sen så klamrade jag mig fast vid en annan maskin och gjorde lite uppdrag med benen så ben och rygg låg i 90 grader. Det blev jobbigt efter att man hunnit göra ca 15-20 stycken. Sist men inte minst så körde jag en liten sväng på en spinningcykel. 

Thomas sa att om man ville ha högre betyg så skulle man hålla i en egen lektion till våren. Rickard skrev upp oss två på papperet, vi planerar att köra löpintervaller på Strömsvallen. Det blir kul! 

Nu är det förresten inte länge kvar innan jag skaffar gymkort på Pigg o Frisk. Jag tycker faktiskt bättre om Piggo än där vi var idag (Sporthallens gym).

GYMTRÄNING ÄR KUL! Särskilt när man är med kompisar så man kan småtävla lite och så.

Sammanfattning:
3x400m löpning 1,2km
3x25 5kgs hantlar, 75st
3x1min roddmaskin, 3min
75 situps
30 armhävningar
Ca 25 uppdrag
Ca 35 ben upp i 90 grader




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar