onsdag 6 mars 2013

Superpass med Andreas på Piggo

Idag var jag och Andreas på Pigg o Frisk och tränade. Jag var tjugo minuter sen (mamma fixade middagen sent och jag var tvungen att förnya mitt gamla passerkort med hjälp av Vivvi och Amanda B) så Andreas hade redan börjat träna.

Jag började med en lätt uppjogg på 2km. Jag ökade tempot eftersom. Jag började på ca 7.00min/km och slutade på 5.00min/km. Lätt och trevligt.

Efter uppjoggen så körde jag ett ganska så långt styrkepass. Jag varierade mellan många olika maskiner. Jag tränade på dragmaskiner, hantlar, uppdragsbom, hantlar, situpsbänk mm. Jag tränade armar, axlar, mage och kanske något annat också.

När jag stog vidd den där maskinen där man drar upp vikter så testade jag mig fram litegrann. Jag testade hur mycket jag orkade. Jag orkade faktiskt med alla vikter på (50kg). Jag drog upp några gånger med ca 40kg när en man plötsligt kommer fram till mig. Han tyckte att jag hade för mycket vikter för att vara nybörjare och att jag kunde skadas av det. Jag borde börja på 15kg sa han och öka succesivt. 15kg, det skulle liksom min papillon klara av tänkte jag. Men jag antar att han har rätt, även fast 15kg var lite väl lite..


Efter att jag var klar med styrketräningen så tänkte jag köra en nerjogg. Men jag var asmegatrött i hela kroppen efter det tuffa styrkepasset så jag nöjde mig med 500 långsamma meter.

Sen var det tänkt att jag och Andreas skulle gå ner på Simonssons och fika. Men dom stängde ändå snart så vi hoppade över det.

Hur som helst så är jag väldigt nöjd med passet och nu är jag helt slut i kroppen. Imorgon fyller Quando 2 år så då ska vi gratta honom. Kul!


Uppjogg: 2km 12.02min 6.01min/km
Styrka: 40min
Nerjogg: 0,5km 3.54min 7.48min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar